Vilkår for bruk av Slipper-appen
1. Introduksjon
Takk for at du har installert appen vår! Ved å laste ned og bruke appen vår godtar du disse bruksvilkårene og vår personvernerklæring
Denne avtalen inngås mellom deg som laster ned appen («deg», «du», «din», «ditt») og Slipper AS («oss», «vi», «vår», «Slipper»). Slipper-appen er en tjeneste for å gi privatpersoner oversikt og kontroll over strømutgifter, samt funksjonalitet og verktøy for å redusere disse.
2. Om appen
Slipper-appen er en mobilapplikasjon som tilbyr tjenester og funksjonalitet for å gi forbrukere oversikt, kontroll og innsikt i strømforbruk, strømutgifter og strømpriser. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre appen, og funksjonalitet som smartstyring og sanntidsforbruk m.m. vil komme i fremtidige versjoner.
3. Konto og autentisering
For å opprette en bruker må du oppgi navn, telefonnummer, e-postadresse og fødselsdato. Vi tilbyr to ulike innloggings- og autentiseringsmetoder, via telefonnummer med en autentiseringskode, og «Vipps Logg Inn».
Når du oppretter en konto i appen får du kun tilgang til enkelte tjenester og funksjoner i appen, det vil si at appen har begrenset funksjonalitet. For å få full tilgang til appens funksjoner og tjenester må du ha et aktivt løpende abonnement. Les mer om abonnement i punkt 5.
4. Elektronisk kommunikasjon
Ved å godta denne avtalen aksepterer du at denne avtalen, samt fremtidige endringer, inngås elektronisk. Du aksepterer også til at all kommunikasjon mellom deg og oss kan foregå elektronisk. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, generelle meldinger, informasjon om tjenester og verktøy du bruker i appen, samt e-poster og push-varsler på din enhet. Du aksepterer også at vi kan sende deg e-poster og meldinger for å følge opp din bruk av tjenesten, inkludert velkomst-e-poster, oppdateringer, nyhetsbrev og annen relevant informasjon som kan forbedre din opplevelse hos oss
Vi ønsker å tilpasse relevant markedsføring til deg basert på din bruk av appen og opplysningene vi har om deg. Denne markedsføringen kan du motta via vår app, i sosiale medier eller gjennom nettannonsering. Ved å lage en bruker i appen, vil du kunne få slik markedsføring som kan omfatte ny funksjonalitet, anbefalt funksjonalitet for deg, tilbud fra våre partnere, våre andre tjenester, eller lignende. Ved å opprette en bruker samtykker du til å at vi kan kontakte med disse tilbudene. Du kan når som helst trekke tilbake dette samtykket.
5. Abonnement, pris og betaling
Du kan bestille abonnement direkte i appen (in-app purchase) via Google Play Store eller Apple App Store etter at du har lastet den ned. Når du betaler for et abonnement, trekkes beløpet på forhånd for den perioden du har valgt, via betalingsmetoden du har registrert i Google Play Store eller Apple App Store.
Dersom du har bestilt Slipper abonnement med Vipps eller kort på nettsiden, sender vi deg umiddelbart en epost med en rabattkode som du legger inn i appen etter nedlastning. Du er selv ansvarlig for å laste ned appen og legge inn rabattkoden du har mottatt. Rabattkodens verdi/beløp vil tilsvare det du vippset, og trekkes fra beløpet i appen når du har lastet den ned. Fremtidige betalinger vil da bli utført gjennom App Store eller Google Play som nevnt ovenfor.
Hvis du ikke betaler til avtalt pris og på forfallsdato, forbeholder vi oss retten til å sperre tilgangen din til delene av appen som åpnes ved aktivt abonnement frem til vi har mottatt betalingen. Dette vil imidlertid ikke skje hvis det strider mot ufravikelig lovgivning.
Du kan si opp abonnementet når som helst og deretter benytte gratisversjonen med begrenset funksjonalitet. Hvis du ønsker å kansellere abonnementet, må det kanselleres på din telefon der man behandler abonnement fra App Store eller Google Play. Etter kansellering vil abonnementet ditt forbli aktivt for resten av perioden du allerede har betalt for, men abonnementet vil ikke bli fornyet ved periodens slutt.
6. Vervekampanjer og bonus
Vi har av og til vervekampanjer, der du kan verve personer som ikke allerede er en betalende kunde av Slipper. Som belønning vil du motta en vervebonus. Vervebonusene dine kan enten trekkes fra betalingen for ditt abonnement på Slipper-appen eller gis som valuta i Slipper Store. Dersom du har til gode vervebonus ved en oppsigelse av abonnementet, vil vi ikke utbetale det utestående beløpet, og bonusen vil bortfalle.
7. Apper og tjenester fra tredjeparter
Vi benytter tredjeparter for å håndtere eventuelle henvendelser og kommunikasjon med våre brukere. Zendesk benytter vi for å svare og behandle dine henvendelser fra kontaktskjema i appen. Mailchimp benytter vi for å sende oppdateringer om appen, nyheter og markedsføringsmateriale som er relevant for deg og ditt bruk av Slipper-appen. For autentisering og innloggingsmetode tilbyr vi «Vipps Logg Inn» som en mulighet.
Les mer om hvordan data blir håndtert av tredjeparter i vår personvernerklæring
8. Strømavtale-liste og bestilling av strømavtaler
8.1 Personalisering og grunnlag
Vi leverer en personlig visning som rangerer strømavtalene etter pris for din adresse basert på:
- Strømforbruk
- Strømavtalen du registrerer i appen
- Strømselskapet du har og har hatt tidligere
- Strømsone
- Adressedata (postnummer, kommune o.l.)
Vår målsetting er å dekke flest mulig av landets strømavtaler og å ha en nøyaktig liste. Vi kan imidlertid ikke garantere at rangeringen i appen er korrekt eller at den inneholder alle tilgjengelige strømavtaler.
8.2 Nøytralitet og informasjonskilder
Vi har ikke samarbeid med noen strømleverandører for å anbefale strømavtaler, listen er helt nøytral. Informasjonen om de forskjellige strømavtalene hentes fra strømselskapenes nettsteder og strømpris.no. Strømavtalene vi viser i denne versjonen er landsdekkende timesspot-avtaler.
Ved å være en helt nøytral part sørger vi for at du får en oversikt over strømavtaler som er både pålitelige og fordelaktige for dine behov, uten påvirkning fra kommersielle interesser. Dette bidrar til at våre anbefalinger forblir objektive og rettferdige.
8.3 Bestilling av strømavtaler
For noen avtaler støtter vi «enkel bestilling av strømavtaler». Det vil si at vi tilrettelegger for en bestilling av en strømavtale via et strømselskaps bestillingskanaler med persondataen du har oppgitt til oss ved registrering, samt data om din strømmåler vi har hentet fra Elhub. For at vi skal levere vår tjeneste «enkel bestilling av strømavtaler», må du ved bestilling av tjenesten gi oss fullmakt til å fasilitere og sende inn bestillinger av strømavtaler for deg. Vi er ikke part i strømavtalene, det er du og strømleverandøren som er avtaleparter.
De fleste strømavtalene mellom deg og strømleverandøren tar utgangspunkt i «Standard kraftleveringsavtale» som Forbrukertilsynet har utarbeidet i samarbeid med Energi Norge, med eventuelle særvilkår. Ved benyttelse av «enkel bestilling av strømavtaler» bekrefter du at du har lest vilkårene til den aktuelle avtalen, aksepterer dem og bekrefter at du ønsker oppstart raskest mulig selv innenfor angrefristens periode.
All kommunikasjon, betaling og eventuelle reklamasjoner om strømavtaleproduktene må håndteres direkte mellom deg og strømselskapet. Vi fraskriver oss ethvert ansvar for de avtaler og transaksjoner som foregår mellom deg og strømselskapene, og vi kan ikke holdes ansvarlige for feil eller mangler ved strømselskapenes produkter eller tjenester.
9. Ditt ansvar
Du har selv ansvar for at opplysningene du gir til oss er oppdaterte og korrekte. Dersom du melder deg på for å bli oppdatert om appen, eller sender oss en henvendelse i kontaktskjema, bekrefter du at du gir oss din egen e-postadresse og at du ikke vil legge til e-postadresser som ikke tilhører deg selv.
10. Begrensninger
Vi har iverksatt rimelige tiltak for å sikre at appen fungerer. Det kan imidlertid være midlertidig nedetid på grunn av tekniske problemer, serverfeil, vedlikehold eller uforutsette hendelser. Slipper forbeholder seg retten til å når som helst, med eller uten forutgående varsel og uten noe ansvar, endre eller fjerne funksjoner og/eller tjenester i appen.
11. Garantier, ansvarsfraskrivelser og force majeure
Ved å bruke appen aksepterer du at det kan være feil i appen, informasjonen i appen og i kommunikasjonen vi leverer. Vi etterstreber å ha så god og oppdatert informasjon som mulig, men det kan oppstå feil i våre eller tredjeparters systemer og informasjonsflyt. Vi fraskriver oss alle garantier for råd og opplysninger som du har fått fra oss. Vi kan ikke garantere at spotprisene, kostnadsestimatene, priser i strømavtalene eller annen informasjon vi leverer, vil være nøyaktig.
Vi fraskriver oss alt ansvar for feil eller forsinkelser i avtaleoppfyllelsen som skyldes uforutsette hendelser, som force majeure eller andre årsaker utenfor vår kontroll.
Ved å bruke appen aksepterer du at rettighetene dine ved problemer eller misnøye med appen er å avinstallere appen og slutte å bruke våre tjenester.
Bestemmelsene i dette avsnittet påvirker ikke dine lovfestede forbrukerrettigheter og anvendes i den utstrekning gjeldende lov tillater det.
12. Hvordan dine personopplysninger behandles
Dine personopplysninger behandles i tråd med vår personvernerklæring som ligger tilgjengelig på vår nettside slipper.no.
13. Endring i vilkårene
Noen ganger kan vi endre avtalevilkårene, for eksempel når vi legger til nye ting og funksjoner i appen. Endringer og varslinger skal skje i tråd med gjeldende lov- og forskriftsverk. Avtalevilkårene kan også endres på grunn av lover og regler. Vi varsler deg hvis det er viktige endringer enten via appen, e-post eller SMS. Mindre endringer som ikke påvirker deg vesentlig, blir ikke varslet. Hvis du ikke vil bruke tjenesten med de nye vilkårene, kan du si opp avtalen din ved å kontakte oss.
Endringer og varslinger skal skje i tråd med gjeldende lov- og forskriftsverk.
14. Angrerett ved bestilling av abonnement
Ved bestilling av betalt abonnement får du tilgang til full funksjonalitet i appen umiddelbart. Vi vil ved bestilling kreve samtykke fra deg hvor du bekrefter at du ønsker oppstart av abonnementet før angrefristen utløper, hvor du erkjenner at angreretten bortfaller. At du ikke har angrerett for tilgang til appens fulle funksjonalitet følger av angrerettloven § 22 bokstav n) hvor det står at angrerett ikke gjelder for levering av digitalt innhold, når leveringen er begynt med ditt forhåndssamtykke og du har erkjent at angreretten har gått tapt.
Dette betyr at du ikke har den vanlige angreretten på 14 dager etter kjøp. Vanligvis har du rett til å angre på kjøp i denne perioden, og du kan lese mer om dette i skjemaet for opplysning om angrerett.
15. Rettigheter og tillatte formål
Slipper eier eksklusivt alle rettigheter til tjenesten og alt som publiseres i appen. Dette innholdet omfatter, men er ikke begrenset til, tekst, data, apper, digitale tjenester, grafikk, lyd, bilder, typografi, integrasjoner og kode. Alle dokumenter som distribueres gjennom appen eller på nettsiden, er under Slippers eierskap.
Når du benytter appen, får du en ikke-eksklusiv rett til å bruke appen, begrenset til de funksjonene som til enhver tid er tilgjengelige for brukere. Denne bruksretten gir deg ikke rett til å modifisere, reprodusere, kopiere eller etterligne programvaren eller andre deler av tjenesten.
Appen kan kun benyttes til de formål som er beskrevet i disse vilkårene. Enhver kommersiell utnyttelse av appen er ikke tillatt uten skriftlig forhåndsgodkjenning fra oss. Videre er det ikke lov å bruke appen på en måte som kan være skadelig for oss eller andre brukere.
16. Brudd på vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å kreve økonomisk kompensasjon for tap forårsaket av brudd på disse vilkårene eller annen ulovlig bruk av vår app.
17. Redistributører
Slipper forbeholder seg retten til å bestemme plattformene for redistribusjon av appen. Følgende redistributører er godkjent av Slipper AS:
- Apple App Store
- Google Play
- Huawei AppGallery
18. Tvister
Disse vilkårene skal tolkes i henhold til norsk rett. Oslo er verneting for tvister som ikke lar seg løse i minnelighet.
19. Forholdet til lov- og forskriftsverk
Ved motstrid mellom avtalevilkårene i denne avtalen og ufravikelig lov- eller forskriftsverk, går bestemmelsen i lov eller forskrift foran vilkårene.
20. Slik kan du kontakte oss
E-post: [email protected]
Nettside: https://slipper.no/
Slipper AS
Sørkedalsveien 8, 0369 Oslo
Org. nr.: 925 082 805
Avtalen gjelder fra 05.06.2024
Versjon: 2024.1