Slipper er en norsk startup etablert i 2020. Teamet bak Slipper har én målsetning; bidra til ett mer konkurransedyktig, bærekraftig og rettferdig strømmarked.
Welcome to the (strøm)jungle
Det finnes mer enn 150 ulike strømselskap i Norge i dag, og enda flere strømavtaler. Kanskje ikke så rart at noen omtaler det som en strømjungel?
Mange opplever strømmarkedet som komplisert og uoversiktlig. Ifølge Forbrukerrådet er det så mange som en av to kunder som føler seg lurt.
Vår visjon
Den dagen ingen blir lurt til å betale for mye for strøm, da har vi lykkes.
Problemet i strømbransjen i dag
Forbrukerdirektør Inger-Lise Blyverket sa en gang på Dagsnytt 18: «strøm er strøm». Vi er helt enige. Det finnes hverken bra eller dårlig strøm. Strøm burde derfor vært et fryktelig enkelt produkt.
Problemet i dag er er at mange strømselskap ikke ser ser tjent med et transparent og ærlig strømmarked, fordi de tjener mer penger desto dårligere strømavtale kunden har. Derfor er de også tjent med at strømmarkedet forblir unødvendig komplisert og lite transparent.
Vi har løsningen!
Slipper er tjenesten som utfordrer strømbransjen. I motsetning til strømselskapene som tjener mer penger desto dårligere strømavtale kunden har, er vårt insentiv alltid å sikre kunden den beste strømavtalen. Vi har rett og slett snudd forretningsmodellen til strømselskapene opp ned.
Å være Slipper kunde er på en måte som å ha en gratis forsikring mot å bli lurt. Vi sørger for at våre kunder alltid har de beste strømavtalene, og styrer unna de useriøse aktørene i strømbransjen. På denne måten bidrar vi til et mer konkurransedyktig, bærekraftig og rettferdig strømmarked!
Våren 2020 skulle vi egentlig seile over Atlanterhavet, men så slo pandemien til – og båten ble etterlatt på Bahamas. Livet var snudd på hodet- fra eventyr på havet til arbeidsledige i Oslo.
Som for mange andre under pandemien ble økonomien trangere. Vi begynte derfor å undersøke hvor det var mulig å spare penger – og startet med strømregningen.
Vi ble sjokkert når vi skjønte hvor mye vi hadde overbetalt til strømselskapene – over flere år. Og slik ble idéen til Slipper født.
Fra idé til virkelighet
Mai 2020
Slipper AS ble stiftet avgründerne Joakim Stene Preston, Jon Stensåsen og Viktor Lange Lundaas mai 2020.
Samme måned hadde Slipper sine første 10 pilotkunder – mødre, fedre, venner og familie. På dette tidspunktet er strømprisen i Norge historisk lav.
Funfact: Ikke alle gründere starter i en garasje – Slipper startet faktisk i lokalene til en pizzarestaurant vi fikk låne gratis under pandemien.
Lansering av Slipper
Juni 2021
Norges første strømshopper blir lansert sommeren 30. juni 2021. Samme måned når vi milepælen 1 millioner kroner spart for våre kunder.
Videre vekst og utvikling
September 2022
Slipper fortsetter å vokse og bikker 1 000 kunder uten å ha brukt en krone på markedsføring. Høsten 2022 er strømkrisen i Europa et faktum, og vi opplever rekorddyre strømpriser i Norge.
Veien videre
I dag
Den originale trioen har i dag vokst til et team på 10 dedikerte strømshoppere. Det er fortsatt mye som gjenstår for å rydde opp i strømbransjen, og vi gleder oss til fortsettelsen!
Vi bruker 🍪 cookies (informasjonskapsler) for å lære hvordan du bruker våre nettsider, for annonsering og for å gi deg best mulig brukeropplevelse. Vil du vite mer, les om hvordan vi bruker informasjonskapsler her.
Funksjonell
Alltid aktiv
Nødvendige cookies bidra til å gjøre en nettside brukbart ved at grunnleggende funksjoner som side navigasjon og tilgang til sikre områder av nettstedet. Nettstedet kan ikke fungere optimalt uten disse informasjonskapslene.
Preferanser
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistikk
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Statistikk-cookies hjelper eiere til å forstå hvordan besøkende kommuniserer med nettsteder ved å samle inn og rapportere informasjon anonymt.
Markedsføring
Markedsførings-cookies brukes til å spore besøkende på nettsteder. Hensikten er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte bruker og dermed mer verdifull for utgivere og tredjeparts annonsører.